Zen și productivitate? Sfaturi pentru amenajarea spațiului de lucru

Trăim într-o lume în care primim permanent stimuli din exterior care ne slăbesc încet și sigur capacitatea de concentrare și ne scad productivitatea.

Prea mulți stimuli și prea multe obiecte în jurul nostru ne storc de energie. Tocmai de aceea, spațiul de la birou ar trebui să promoveze o stare zen și să ne creeze atmosfera necesară pentru a ne concentra doar asupra celei mai importante sarcini din momentul respectiv.

Avem pentru tine o serie de sfaturi de amenajare a spațiilor comune și a propriului birou care te vor ajuta să menții această atitudine zen și să devii mai productiv la muncă.

Amenajarea spațiilor comune

Amenajarea spațiilor de lucru comune poate fi un bun exercițiu la nivel de echipă. Discutând împreună planul de amenajare, aveți ocazia de a vă cunoaște mai bine între voi și e un prilej de a testa capacitatea de a lua decizii comune. Alocați câteva ore pentru o sesiune de creativitate a cărui scop final este îmbunătățirea rezultatelor individuale și ale echipei.

Eliberează spațiul de lucru de tot ce nu folosiți

Reunește toată echipa. Priviți în jur, observați fiecare zonă de lucru și faceți un inventar al lucrurilor pe care nu le-ați mai folosit de luni bune și a celor de care nu mai aveți nevoie. Indiferent că e vorba de mobilă, echipamente, consumabile, orice este de prisos trebuie eliminat din peisaj. Vei vedea cum atmosfera din birou se schimbă radical când scapi de lucrurile pe care doar se așeza praful și care aglomerau inutil spațiul.

Integrați în birou elemente din natură

Petrecem cel puțin 8 ore la birou și din ce în ce mai puține ore în natură. În aceste condiții, este cu atât mai important să ai la birou elemente din natură: plante decorative și ierburi aromatice, mobilier din lemn, fântâni zen de interior. De-a lungul timpului s-au făcut mai multe studii privind legătura dintre productivitate și prezența plantelor verzi în birouri și se pare că acestea pot îmbunătăți productivitatea cu 15-20%.

Amenajați în echipă o zonă de chill-out

Cum fiecare dintre noi are nevoie de o pauză să își limpezească mintea și să poată reveni mai productiv la birou, o zonă de chill-out e benefică pentru întreaga echipă. Integrează în această zonă canapele sau fotolii comode în culori plăcute, scaune pentru masaj, difuzoare de aromaterapie, boxe cu muzică de relaxare în surdină.

Organizarea propriului birou

Un birou bine organizat are efecte pozitive asupra stării de spirit și a productivității din acea zi. Durează mult mai puțin să îți faci ordine pe birou și câștigi mai mult timp așa decât privind stresat la haosul de pe birou în timp încerci să te concentrezi și te grăbești să predai un proiect.

Păstreză pe birou doar lucrurile esențiale

Cu cât ai mai puține obiecte pe birou, cu atât vei putea să te concentrezi mai bine la ceea ce ai făcut. Uită-te pe birou și vezi care sunt obiectele pe care le folosești zilnic și care sunt indispensabile în realizarea sarcinilor. Restul trebuie depozitate într-un alt loc, în care să-ți rămână totuși la îndemână. Găsești foarte ușor niște coșuri sau cutii cu design pe gustul tău.

Rearanjează obiectele de pe biroul tău

Poziționează monitorul la distanță de un braț și la înălțimea ochilor. Lasă un spațiu liber în zona mouse-ului ca să ai libertate de mișcare. Așează telefonul pe partea mâinii cu care scrii sau pe a mâinii cu mai multă dexteritate. Păstrează pe birou doar cele mai importante documente și un minimum de consumabile. Ascunde cablurile care atârnă sau fixează-le cu ajutorul unor clipsuri.

Adaugă elemente îți oferă o stare de bine

Pe lângă obiectele indispensabile muncii, poți amplifica starea de zen și productivitatea cu obiecte care te definesc și te inspiră. Include în decor culori care te motivează și îți creează o stare de bine. Alege o plantă de birou pentru purificarea aerului cu un ghiveci în culori vesele. Scrie, printează și așează la vedere în ramă citatul tău preferat, care te ghidează în tot ceea ce faci. Ascultă muzică de relaxare la căști dacă simți tensiune sau nu reușești să te concentrezi asupra muncii tale din cauza gălăgiei din birou.

Crește puterea de concentrare prin aromaterapie

Există mai multe tipuri de uleiuri esențiale care contribuie la menținerea energiei și îmbunătățirea puterii de concentrare pe toată durata zilei, fără efectele secundare pe care le poate avea consumul de prea multe cești cu cafea. Te poți bucura de efectele lor benefice cu ajutorul unui difuzor de aromaterapie conceput special pentru birou.

Asigură-te că îți menții o poziție corectă la birou

Înălțimea scaunului și a biroului ar trebui să fie direct proporționale cu înălțimea ta. Dacă simți că te doare din ce în ce mai tare spatele, cere companiei înlocuirea scaunului sau, dacă nu există fonduri, investește tu într-un scaun ergonomic. Vei vedea că odată cu el vor dispărea și durerile de spate, și problemele de concentrare cauzate de poziția incomodă.

Indiferent că lucrezi de acasă sau de la biroul companiei, că ai un birou doar pentru tine sau că lucrezi într-un spațiu deschis alături de colegi, sfaturile pentru amenajarea spațiului de lucru prezentate mai sus contribuie considerabil la creșterea productivității și a stării zen.

Avem nevoie de mult mai puține lucruri decât credem pentru a crea mai mult. Păstrează lucrurile simple în spațiul ce te înconjoară și vei vedea cum productivitatea ta va crește, iar inspirația îți va veni mult mai ușor.

Descoperă gama Aromateca de difuzoare pentru birou și găsește-ți preferatul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *